Kahwin ohh Kahwin.


Arini aku rase mcm ade 1 jiwa yg mresap masuk kat dlm jiwa aku ni.aku sndri pn xtau apela jiwa yg tlah di hembus msuk ke dlm jiwa aku ni.huhu
keinsafan tlah dtg secara tibe2 bler td aku dgr akad yg tlah di lafazkan kat kwn aku..
lupe plak nk bgtau..hehehe
arini kwn aku a.k.a ade jugak la kena berpupu2 ngan dia.so mlm ni lepas isyak td dia da slamat di nikah kan ngan husband dia..aku xtau la ape name husband dia.hahaha
ermmm aku siap duduk blakang dia lg tau..sbg pengiring jugak la kan.hahaha

Ermmm td mase time tok kadi bacekan semua yg berkaitan ngan sebuah perkahwinan n semua ape yg betul n salah dlm sebuah perkahwinan tetibe hati aku tersentap.
mcm ade 1 rase yg aku x bleh nk bendung.tibe2 rase air mata aku nk kuar tp aku tahan.d sbbkan ramai org kat ctu,kang org kate aku yg over kan sbb org lain yg nikah aku plak nk over.hahaha
ermm tp sejujurnye aku ckp aku dpt rasekan sesuatu.

Then bler tok kadi lakukan akad nikah lg la jiwa aku rase mcm 1 prasaan.aku xtau nk describe camne kat korang prasaan tu tp mcm ade rase 1 kegembiraan yg luar biase sgt2.
tu baru aku yg x nikah,yg nikah tu lg la xtau ape rase kan..btol x korang yg da mengalaminye???
ermmm lg2 tok kadi berkate...

1) suami hendaklah seorang yg bertakwa,menjaga segala rumahtanggan,memberi nafkah dan mempunyai sifat belas kasihan.

2) isteri hendaklah menjaga kehormatan diri,hendaklah menjaga menghormati suami dan jgnla sesekali melakukan sebuah peceraian melainkan sesuatu perkare itu tdk dpt dielakkan.

ermmm ure2 mcm ni la ayat dia..hehehe
tp bler aku dgr je mcm ni luluh hati aku.
mampukah aku mnjd seorang isteri yg solehah suatu hari nnt???
mampukah aku melawan prasaan aku utk membuang segala prangai yg bleh mendtgkan dose kpd suami???
sumpah,tetibe td aku jd insaf.aku takot aku x mmpu utk jd seorang yg baik di mata sorang lelaki yg bername suami..
aku takot aku gagal menjg rumahtangga aku suatu hari nnt..
mungkin allah akan berikan petunjuk kpd hambanya ini..insyaallah..

p/s: entry ni sgt2 mlayan prasaan ok.so klu sesape yg rase entry ni terlalu mlayan prasaan korang,korang sila jgn bace.ini hnyalah sekadar luahan hati aku,ape yg aku rase.

Created By,



No comments: