Petunjuk Yang Maha Kuasa.


Subhanallah..
Sungguh penyayang yang MAHA ESA itu..
Dialah maha PENYAYANG,
Dialah maha PENGAMPUN,
Dialah maha PEMURAH,
Dan Dialah maha MENGASIHANI.
Dia mengasihani hamba-hambanya yang teranianya..
Ya Allah...
Sungguh aku tak mampu berkata apa2 sehingga hanya mampu mengucap syukur kpdNYA..
Subhanallah..
Ya Allah...

Aku sangat2 bersyukur yg kaum aku sendiri sedar apa yg terjadi kat diri dia selama ini hanya lah tipu helah seorang insan yang bernama LELAKI.
Tak semua lelaki jahat dan permainkan hati seorang perempuan.
Tapi bg LELAKI yg suka permainkan hati seorang perempuan sedarlah bahawa 1 hari nnt ALLAH S.W.T akan membalasnya..
Dan semua tu dah terjadi depan mata sendiri.
 
Mungkin antara cepat dan lambat saje cerita nya.
Dan aku bersyukur aku tersedar lebih awal dan aku berjaga2 dgn ape yg berlaku.
Aku selalu jenguk2 n stalker blog dia.Mmg dr dulu aku selalu singgah n sampai lah ke harini. Setiap kali aku singgah2 mst aku akan singgah kat blog dia.
Blog dia akan sentiasa update tentang diri dia.
and lately dia slalu story pasal dia berubah ke arah yg lebih baik.ke arah yg lebih membimbing kehidupan dia.
Alhamdulillah,dia da sedar dr perbuatan seorang LELAKI yang BERMULUT MANIS.
Aku sendiri mengalami nya. Apa yg dia alami aku alami. Apa yg dia rase aku dah rase dulu.
But alhamdulillah sgt2 Allah bg petunjuk awal kpd aku. Mungkin for the 1st aku rasa dia yg dah rampas org yg aku syg dr hidup aku.dia dah buat hubungan kiteorg hancur dan dia jugak lah yg buat lelaki tu berubah arah sygnye.
TPPPPPPPPPP tak sesekali.Dia sendiri jugak terperangkap dek MULUT MANIS lelaki ni. Dia sendiri terkena sama dgn apa yg aku kena.SAMA!
 
Mungkin 1st aku kata dia akan sayang insan yg sekaum dgn aku ni lebih dr dia syg aku,dia akan setia dan jg insan ni sbb insan ni lebih baik dr aku.
Tppp TAK! Dia buat sama dgn ape yg dia buat kat aku!
Sekali aku kena aku serik. Mungkin rayuan dia mampu menghilangkan rasa kecewa aku kat dia dulu dgn taburan janji2 manis dia semula tu tp biler teringat perkara lama tak sesekali aku berpaling semula.
Permainkan hati akan di balas permainkan hati!Mungkin kejam tp itulah patut yg dia rase jugak.
 
Aku mula2 sgt2 nak marah n nk sgt sembur perempuan tu cukup2 sbb da rampas orang yg aku syg tp tak mampu.Tp nasib aku sgt2 matured!:) 
Aku slow2 ikut blog dia utk tau kehidupan dia n dgn jujur nya aku kate aku ade tanya kat kwn2 aku bout her self.aku slow2 ikot perkembangan hidup dia.
Dan akhirnya aku dapat tau yg dia da tak dgn lelaki tu.
Dan dia da berubah menjadi seorang yg lebih baik dr sebelumnya.
Allah da hantar seorang yg mampu membimbing dia ke arah yg lebih baik.
 
Masa aku bace post dia yg 1 tu aku da tak mampu berkata apa2.
Air mata aku hampir mengalir.Sbb aku terlalu gembira dia terselamat dr tgn seorang lelaki yg KEJAM.
bukan aku jeles atau pape,jujur aku kata aku sgt2 bersyukur dgn petunjuk yg dia dpt.
Apa yg dia cerita dlm 1 post tu sama dgn ape yg penah aku alami.
Perasaan yg sama timbul pd aku mase aku lalui sume tu dulu!
Aku nak sgt komen nk share n nk wish the best for her tp tak mampu buat mcm tu.
Biarlah aku saje yg tahu semua tu.
Biarlah ia menjadi rahsia antara kami.Biarlah aku saje yg tahu semuanya.
 
Alhamdulillah sgt2 dia dah berubah.
Dan kpd LELAKI tu mmg takkan pernah berubah dgn perangai MULUT MANIS nya tu.
Setiap perbuatan manusia tu Allah akan balas. Cinta & Kasih Sayang bukan utk di permainkan & di khianati.
Sekejap je kau dpt kemanisan perbuatan kau tu.dan aku berani kate kau takkan pernah dpt yg sebaik3 nya dlm hidup kau.
Ya Allah kau berikan lah petunjuk kpd dia. 

Syukur PadaMU Ya Allah...
Amin..

 

 
 

 
 
 


No comments: